Huis verkopen via sociale media
Je woning snel en eenvoudig aan de man brengen? Door je eigen sociale mediakanalen optimaal te benutten, kom je al een heel eind. De kans is namelijk groot dat de toekomstige koper zich reeds in jouw netwerk bevindt. Maar hoe begin je aan de verkoop van je huis via sociale media?
Sharing is caring
Socialemediaplatformen zijn perfect wanneer je op een snelle en goedkope manier veel mensen wilt bereiken. En hoe meer mensen jouw woning te zien krijgen, hoe groter de kans is dat er een mogelijke koper tussen zit. Delen, delen en nog eens delen is dus de boodschap. Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter. Het zijn allemaal geschikte kanalen om je volgers en vrienden ervan op de hoogte te brengen dat je woning te koop staat. Als zij je bericht dan nog eens delen met hun volgers en vrienden, heb je in 1, 2, 3 honderden mensen bereikt. En dat helemaal voor niks.
Adverteren
Wil je nog meer mensen bereiken op sociale media? Dan kan je je berichten promoten. Voor enkele tientallen euro’s bereik je zo duizenden mensen. Via advertenties op bijvoorbeeld Facebook of LinkedIn kan je een specifieke doelgroep kiezen die jij met je bericht wilt bereiken. Je kan onder andere filteren op leeftijd, geslacht en woonplek. Op Instagram en Twitter kan je, door simpelweg de juiste hashtags te gebruiken, al heel wat mensen bereiken die specifiek op zoek zijn naar een nieuwe woning.
5 tips om via sociale media te verkopen
- Kies voor aantrekkelijke en mooie foto’s. Ze vormen de eerste indruk van je woning en moeten de interesse van potentiële kopers opwekken. Ben je zelf niet zo creatief met een fototoestel? Dan is het zeker een meerwaarde om een professioneel fotograaf in te schakelen.
- Maak een plattegrond van het huis en voeg deze bij je bericht. Mensen die op zoek zijn naar een nieuwe woning, willen meteen weten welke afmetingen jouw huis heeft en hoe het is ingedeeld. Online zijn er enkele eenvoudige tools die je helpen om een plattegrond op te maken.
- Staat je woning op een immosite? Voeg dan zeker een link naar de pagina met jouw woning toe aan je social posts. Zo vinden geïnteresseerden snel alles wat ze over het pand willen weten.
- Op sociale media geldt een belangrijke regel. Het gaat er enorm snel en om de aandacht van potentiële kopers naar jouw bericht te trekken is het belangrijk om origineel en creatief uit de hoek te komen. Zo kan je bijvoorbeeld een video maken waarin je een rondleiding geeft of enkele van je favoriete plekjes uitlicht.
- Houd de sociale mediakanalen waarop je hebt gepost continu in de gaten. De kans is groot dat geïnteresseerden zullen reageren op je bericht op het medium zelf. Bereikbaar zijn is dan ook een must.
Wil je graag nog advies over hoe je je woning snel verkocht krijgt? Aarzel niet om ons te contacteren. Ben je zelf op zoek naar een nieuwe woonst? Bekijk dan alvast ons aanbod en vergeet je sociale media niet in het oog te houden ;-).